Sunday 11 December 2011

antara dugaan & peringatan

Apabila kita ditimpa kesusahan hidup bukan bermakna Allah ingin MENDUGA kita tetapi Allah ingin MEMPERINGATKAN kita atas apa yang kita lakukan selama HIDUP di dunia ini. Kehidupan yang bagaimana anda inginkan ANDA lah yang berhak menentukannya. Jangan salahkan Maha Pencipta dan merayu kepada-Nya atas kedaifan & kesusahan hidup jika belum berusaha sepenuhnya. Jika kehidupan yang baik anda pilih maka KEHIDUPAN YANG BAIK yang anda akan terima dan begitu juga sebaliknya.

EGO, MALAS, BERLAGAK SOMBONG, BONGKAK, IRI HATI, TAMAK, MEMANDANG RENDAH pada orang lain dan TIDAK SUKA MENERIMA PANDANGAN & TEGURAN orang lain adalah punca yang membawa kepada kehancuran hidup. Percayalah... orang disekeliling anda akan mula menjauhkan diri daripada anda dan tidak suka kepada anda serta tidak mempercayai anda jika anda ada sikap yang sedemikian rupa.

Tidak ada salahnya jika kita mengamalkan sikap terbuka & punyai minda positif tetapi bukan beralah dan memberi ruang dan peluang kepada orang lain mengambil kesempatan di atas kelemahan diri kita.


Ingatlah!! Apa yang berlaku pada diri kita HARI INI adalah hasil perbuatan kita SELAMA INI. Jika ingin diri  kita dihormati kita harus menghormati orang lain juga. Mulai HARI INI marilah kita bersama-sama mengubah cara hidup kita, cara kita berfikir dan berfikir terlebih dahulu sebelum bertindak.

No comments:

Post a Comment